پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227021
حذف ايران از مراسم برترين هاي آسيا
تاریخ انتشار : 1395/08/23 08:40:39
نمایش : 1625
مراسم برترين‌هاي فوتبال آسيا در شرايطي برگزار مي‌شود که تمام بخش‌هاي مورد توجه ايراني‌ها از مراسم حذف شده است؛ بخش‌هايي جايزه‌آور مانند فوتسال و انتخاب داور برتر قاره کهن!
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کنفدراسيون فوتبال آسيا روز گذشته نامزدهاي کسب عناوين برترين در قاره کهن را اعلام کرد که در اين بين هيچ اثري از ايراني‌ها ديده نمي‌شد. نکته‌اي که در اين ميان بيشتر باعث تکدر خاطر ايراني‌ها مي‌شود حذف بخش بهترين داور ، بهترين تيم فوتسال و بهترين بازيکن فوتسال از مراسم سال 2016 است. اتفاقي که 3 جايزه مهم را از فوتبال ايران مي‌گيرد.

دست فغاني از جايزه کوتاه ماند

افتخاراتي که عليرضا فغاني در سال 2016 به دست آورده، هرگز داور ديگري در سطح قاره کهن به آن نرسيده است. قضاوت در فينال هاي مهمي چون المپيک 2016، جام باشگاه‌هاي جهان، جام ملت‌هاي آسيا و ليگ قهرمانان آسيا افتخارات بزرگي است که توسط عليرضا فغاني، محمدرضا منصوري و رضا سخندان حاصل شد. اين رزومه موفق باعث شد تا همه فوتبالدوستان خيالشان راحت شود که در امر فوتبال حداقل يک جايزه فوتبال ايران تثبيت شده است ولي کنفدراسيون فوتبال آسيا در اقدامي عجيب بخش انتخاب برترين داور را از کنداکتور مراسم حذف کرد. AFC چندي قبل در نامه‌اي به فدراسيون فوتبال اعلام کرد فغاني بهترين داور آسيا است و قرار است در مراسمي خصوصي از وي و همکارانش تقدير به عمل آورد اما در کمال ناجوانمردي داور ايراني هيچ جايگاهي در مراسم برترين‌ها نخواهد داشت.

حسرت بزرگ فوتسال

در بخش فوتسال هم معمولا جوايز به ايراني‌ها مي‌رسد. امسال کنفدراسيون فوتبال آسيا تصميم گرفته اين بخش را نيز از مراسم حذف و جوايز بهترين تيم فوتسال و بهترين بازيکن اين رشته را براي برندگان ارسال کند ولي از کسي براي حضور در مراسم دعوت به عمل نياورد. با توجه به عنوان سومي تيم ملي فوتسال در جام جهاني کلمبيا و کسب عنوان قهرماني در آسيا بي‌‌ترديد جايزه بهترين تيم فوتسال قاره کهن بايد به ايران مي‌رسيد که متاسفانه در اقدامي عجيب از سوي AFC اين بخش از مراسم حذف شده است؛ درست مانند  بهترين بازيکن فوتسال که نفراتي شايسته فوتسال ايران مي‌توانستند چنين افتخاري به‌دست بياورند.

موضوع عجيب فدراسيون

در کنار اين مسائل عدم حضور فدراسيون فوتبال ايران در بين نامزدهاي کسب عنوان برترين فدراسيون نيز عجيب به نظر مي‌رسد. وقتي به اين نکته توجه کنيم که تيم‌هاي ملي نوجوانان و جوانان ايران در سال 2016 جواز حضور در جام جهاني را کسب کردند و به ترتيب سوم و نايب قهرمان شدند، تيم ملي بزرگسالان نتايج چشمگيري کسب کرده، تيم ملي فوتسال سوم جهان و تيم ملي فوتبال ساحلي دوم جهان شده، کسب عنوان برترين فدراسيون آسيا در سال 2016 را حق خودمان مي‌دانيم که متاسفانه فدراسيون ايران در بين 3 نامزد کسب اين جايزه قرار ندارد و اين موضوع عجيب به نظر مي‌رسد.

ترابيان: هدف AFC صرفه‌جويي است!

عباس ترابيان، دبير کميته بازاريابي و دبير کميته فني کميته فوتسال فدراسيون درباره حذف ايراني‌ها از مراسم برترين‌هاي آسيا به "ورزش سه" مي‌گويد: «اين تصميم به خاطر صرفه‌جويي در برگزاري مراسم از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا اتخاذ شده است. اين کنفدراسيون بعد از حاشيه هاي مالي که در دوره بن‌همام تصميم گرفت هزينه‌هاي خود را کاهش دهد و به همين خاطر برخي بخش‌‌ها را از مراسم برترين‌ها حذف کرد.»

او ادامه مي‌دهد: «متاسفانه بخش‌هايي حذف شده است که به ضرر فوتبال ايران مي‌شود. البته طبق اعلام AFC جوايزي را براي فغاني و فوتساليست‌هاي ايران در نظر گرفته شده که براي آنها ارسال خواهد شد.»

منبع:ورزش3

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html